Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, ανακοινώνει το αναβαθμισμένο Παρατηρητήριο Τιμών Καταναλωτικών Προϊόντων για το μήνα Ιανουάριο 2023. Το αναβαθμισμένο Παρατηρητήριο παρουσιάζει τη μέση σταθμισμένη τιμή για 250 βασικά καταναλωτικά προϊόντα (τρόφιμα και άλλα βασικά προϊόντα), με βάση τις ποσότητες και τιμές ανά ημέρα στις οποίες τα προϊόντα αυτά διατέθηκαν σε 400 καταστήματα λιανικής πώλησης Παγκύπρια καθόλη τη διάρκεια του μήνα.
Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι η διάθεση στον καταναλωτή μιας αντικειμενικής συγκριτικής αποτύπωσης των τιμών αγοράς από όλα τα καταστήματα λιανικής πώλησης, υπεραγορές, αρτοποιεία, φούρνους, περίπτερα, κ.α.
Συμπερασματικά, η αποτίμηση που γίνεται για το μήνα Ιανουάριο καταδεικνύει ότι σε σύνολο 45 κατηγοριών βασικών προϊόντων, 16 κατηγορίες παρουσιάζουν μείωση μέχρι και 3% (αλλαντικά, τυριά, ζάχαρη, εμφιαλωμένο νερό, φρέσκα κρέατα/ψάρια, δημητριακά/κουλούρια/μπισκότα), ενώ από τις υπόλοιπες κατηγορίες, στις 22 καταγράφονται συγκρατημένες αυξήσεις μέχρι 1%-3% και σε 7 κατηγορίες σημαντικές αυξήσεις. Οι κατηγορίες αυτές αφορούν τα κατεψυγμένα ψάρια +30%, το αλεύρι +6,4%, τα κατεψυγμένα μαλάκια και ψάρια πανέ +5% και τα κατεψυγμένα κρεατικά +4,2%.
Τα αναλυτικά στοιχεία του Παρατηρητηρίου μπορείτε να τα δείτε πιο κάτω.
Χαμηλότερη, ψηλότερη και μέση σταθμισμένη τιμή ανά προϊόν
Σύγκριση τιμών: Δεκέμβρίος 2022/Ιανουαρίος 2023
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή διευκρινίζει ότι τα Παρατηρητήρια Τιμών ετοιμάζονται αποκλειστικά για σκοπούς πληροφόρησης των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλές. Τα Παρατηρητήρια Τιμών, δεν προορίζονται και ούτε μπορούν να υποκαταστήσουν την έρευνα αγοράς που πρέπει να κάνει ο κάθε καταναλωτής βάσει των δικών του προτιμήσεων, δεδομένων και αναγκών, ούτε αποσκοπούν να υποδείξουν στους καταναλωτές τα σημεία πώλησης που θα επιλέξουν ή συγκεκριμένα προϊόντα.
Ιδιαίτερα σημειώνεται ότι, κάποια από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο Παρατηρητήριο υφίστανται ποιοτικές διαφορές οι οποίες δεν μπορούν να καθοριστούν. Για το σκοπό αυτό η Υπηρεσία παροτρύνει τους καταναλωτές όπως κάνουν ουσιαστική έρευνα αγοράς πριν προχωρήσουν σε αγορές, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου Παρατηρητηρίου.