Loading...
 
Home  |  Press Room  |  Announcements

Press Room

Announcements

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαρτίου και αποτελεί μια σημαντική υπενθύμιση για τα δικαιώματα και τις ευθύνες των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο.

Δεν αφορά όμως μόνο την προστασία των καταναλωτών, αλλά και την προώθηση μίας δίκαιης, διαφανούς και βιώσιμης αγοράς. Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό, όλες οι επιχειρήσεις να σέβονται και να εφαρμόζουν τους ισχύοντες νομοθετικούς κανόνες και να συνεργάζονται με τις εθνικές αρχές για να διασφαλιστεί ένα δίκαιο και ανταγωνιστικό περιβάλλον που θα λειτουργεί προς όφελος των δικαιωμάτων και συμφερόντων των καταναλωτών.

Προς το σκοπό αυτό, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, μετά την σημαντική προσπάθεια των τελευταίων χρόνων για εκπαίδευση και ενημέρωση των επιχειρήσεων, εντατικοποιεί τους ελέγχους στην αγορά για να διασφαλίσει την ορθή και δίκαιη εφαρμογή της νομοθεσίας. Απώτερος σκοπός αυτών των προσπαθειών της Υπηρεσίας, είναι η διασφάλιση των συμφερόντων των καταναλωτών, τους οποίους παράλληλα καλεί σε εγρήγορση και τους προτρέπει με τις επιλογές τους να ανταμείψουν τις επιχειρήσεις που σέβονται τον καταναλωτή και το περιβάλλον. 

Παράλληλα, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, συνεχίζει να αναλαμβάνει νέες πρωτοβουλίες για ενίσχυση της προστασίας και ενημέρωσης των καταναλωτών. Τέτοια παραδείγματα είναι η πρόσφατη εφαρμογή της νομοθεσίας για την επιβολή πλαφόν στην τιμή πώλησης του νερού σε συγκεκριμένα σημεία και η επικείμενη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-kalathi. Περαιτέρω, σχετικά με τις νέες πρωτοβουλίες που μελετώνται και σχεδιάζονται, προσβλέπει στη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για προώθηση και υλοποίηση τους, όταν αυτές θα ανακοινωθούν.

Τέλος, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παροτρύνει τους καταναλωτές να αξιοποιούν όλα τα μέσα που διαθέτουν, να είναι προσεχτικοί στις συναλλαγές τους, να ενημερώνονται και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Υπενθυμίζει επίσης, ότι μπορούν να ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους και να υποβάλλουν τα ερωτήματα και τις καταγγελίες τους στην Υπηρεσία Προστασία Καταναλωτή, μέσω της ιστοσελίδας www.consumer.gov.cy και της Γραμμής Καταναλωτή στο τηλέφωνο 1429.

Δείτε τα βασικά καταναλωτικά σας δικαιώματα, στο πιο κάτω έντυπο.

Related Articles