Loading...
Αρχική Σελίδα  |  Δικαιώματα Καταναλωτών  |  Αεροπορικές μεταφορές

Δικαιώματα Καταναλωτών

Ματαίωση πτήσης; Καθυστέρηση πτήσης; Άρνηση Επιβίβασης; Απώλεια ή φθορά αποσκευών;

Χάρη στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004, ο οποίος κατοχυρώνει τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς, έχετε δικαίωμα για επιστροφή του αντίτιμου εισιτήριου, εξασφάλιση εναλλακτικού τρόπου μετάβασης στον τελικό προορισμό, αποζημίωση και άλλα. Τα αεροπορικά δικαιώματα εφαρμόζονται όταν:

  1. η πτήση εκτελείται στο εσωτερικό της ΕΕ από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ ,
  2. η πτήση φθάνει στην ΕΕ από χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ,
  3. η πτήση αναχωρεί από χώρα της ΕΕ με προορισμό χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ 

 

Άρνηση επιβίβασης;
Αν προσήλθατε εγκαίρως στον έλεγχο εισιτηρίων με έγκυρη κράτηση και έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα και η αεροπορική εταιρεία δεν σας επέτρεψε την επιβίβαση λόγω υπεράριθμων κρατήσεων ή για επιχειρησιακούς λόγους, και δεν παραχωρήσατε οικειοθελώς τη θέση σας, έχετε δικαίωμα: 1) σε αποζημίωση, 2) σε βοήθεια, 3) σε επιλογή ανάμεσα σε επιστροφή αντίτιμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή νέα κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία.

 

Ακύρωση πτήσης; 

Εάν η πτήση ακυρωθεί έχετε δικαίωμα να επιλέξετε: 1) Επιστροφή αντίτιμου εισιτηρίου 2) Μεταφορά με άλλη πτήση ή πτήση επιστροφής Μπορεί επίσης να έχετε δικαίωμα για επιπρόσθετη χρηματική αποζημίωση (€250-€600) κάτω υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Δικαιούστε επίσης βοήθεια στο αεροδρόμιο. Έχετε το δικαίωμα σε βοήθεια (όπως αναψυκτικά, γεύματα, τηλεφώνημα και μια διανυκτέρευση) αν χρειαστεί κατά την αναμονή για την εκ νέου δρομολόγηση.

Εάν δεν είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης, έχετε δικαίωμα σε αποζημίωση.

Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να αποδείξει εάν και πότε ενημερωθήκατε προσωπικά ότι η πτήση σας ακυρώθηκε. Ωστόσο, δεν οφείλεται αποζημίωση αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει.

 

Καθυστέρηση πτήσης;

Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση, δικαιούστε βοήθεια, επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και πτήση επιστροφής, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση της πτήσης. Εάν φτάσατε στον τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες, δικαιούστε αποζημίωση, εκτός αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει.

 

Φθορά, καθυστέρηση ή απώλεια αποσκευών;

Η αεροπορική εταιρεία έχει υποχρέωση σε σχέση με τις αποσκευές σας, όταν ταξιδεύετε. Σε περίπτωση καταστροφής, απώλειας, φθοράς ή καθυστέρησης των αποσκευών σας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να σας παρέχει αποζημίωση βάσει της Σύμβασης του Μόντρεαλ 1999. Το ανώτατο όριο ευθύνης της αεροπορικής εταιρείας ανέρχεται μέχρι περίπου €1,200 και καθορίζεται χρονικό όριο ως προς την υποβολή αιτήματος.

Ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία δεν έχει οποιαδήποτε ευθύνη, εάν αποδείξει ότι έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα ή ήταν αδύνατο να λάβει οποιαδήποτε μέτρα.

 

Υποβολή παραπόνων και ερωτήσεων:

  • Αν είστε μόνιμος Κύπρου και το παράπονο/ερώτημά σας αφορά αεροπορική εταιρεία που εδρεύει στην Κύπρου, παρακαλώ επικοινωνήστε με το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας
  • Αν είστε μόνιμος κάτοικος Κύπρου και το παράπονο/ερώτημά σας αφορά αεροπορική εταιρεία που εδρεύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρακαλώ επικοινωνήστε με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου

logo   help us

Βίντεο: Δικαιώματα Επιβατών Αεροπορικών Μεταφορών