Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή θεωρεί ότι το «e-kalathi» θα αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για βελτίωση της διαφάνειας στην αγορά, καθώς θα παρέχει στον καταναλωτή άμεση πληροφόρηση, σε καθημερινή βάση, για τις τιμές βασικών για ένα νοικοκυριό προϊόντων.
Στο πλαίσιο αυτό, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, παρουσιάζει ενδεικτικά την πληροφόρηση και τις επιλογές που θα μπορούσε να είχε ο καταναλωτής σήμερα αν είχε στη διάθεσή του την ηλεκτρονική εφαρμογή «e-kalathi».
Πιο συγκεκριμένα, επιθεωρητές της Υπηρεσίας κατέγραψαν σήμερα 25/9/2023, τις τιμές βασικών προϊόντων σε 5 υπεραγορές ανά επαρχία. Όπως φαίνεται στους πιο κάτω πίνακες, στην επαρχία Λευκωσίας εντοπίστηκαν 37 «κοινά προϊόντα» από σύνολο 51 που αναζητήθηκαν, για τα οποία 37 προϊόντα το συνολικό κόστος κυμαίνεται σήμερα από €147,06 μέχρι €160,83 (€13,77 διαφορά). Στην επαρχία Λεμεσού εντοπίστηκαν 40 «κοινά προϊόντα» με το συνολικό κόστος να κυμαίνεται από €153,61 μέχρι €174,45 (€20,84 διαφορά). Στην επαρχία Λάρνακας εντοπίστηκαν 39 «κοινά προϊόντα» με το συνολικό κόστος να κυμαίνεται από €130,36 μέχρι €157,56 (€27,20 διαφορά).Τέλος στην επαρχία Πάφου εντοπίστηκαν 36 «κοινά προϊόντα» με το συνολικό κόστος να κυμαίνεται από €121,05 μέχρι €137,74 (€16,69 διαφορά).
Τα πιο πάνω καταδεικνύουν ότι αν ήταν σήμερα διαθέσιμη η ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-kalathi», οι καταναλωτές θα αποκτούσαν σημαντικό οικονομικό όφελος, καθώς αυτή θα τους υποδείκνυε το φθηνότερο σημείο πώλησης στην επαρχία τους, για τη συγκεκριμένη λίστα αγορών, και ακόμη θα τους παρείχε πλήρη πληροφόρηση για τις τιμές των προϊόντων και τη διαθεσιμότητά τους στα διάφορα σημεία. Τα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας μπορείτε να τα δείτε στο κάτω μέρος της σελίδας.
Για τους πιο πάνω λόγους, η Υπηρεσία Προστασία Καταναλωτή θεωρεί ότι η υιοθέτηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «e-kalathi» θα αποτελέσει σημαντικό και χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των Κύπριων καταναλωτών.