Loading...
Αρχική Σελίδα  |  Υποχρεώσεις Επιχειρήσεων  |  Νόμιμη εγγύηση προϊόντων

Υποχρεώσεις Επιχειρήσεων

Ελαττωματικά προϊόντα, επιδιόρθωση, αντικατάσταση και επιστροφή χρημάτων

Η σχέση σας με τους πελάτες σας δεν τελειώνει με την πώληση του προϊόντος. Έχετε ευθύνες και υποχρεώσεις και μετά την παράδοση του προϊόντος, αν αυτό αποδειχθεί ελαττωματικό.

Είτε είστε κατασκευαστής είτε εισαγωγέας, είστε επίσης υπεύθυνος για οποιαδήποτε ζημία προκληθεί από ελάττωμα του προϊόντος σας.

Η νομοθεσία της ΕΕ παρέχει στους καταναλωτές δικαίωμα σε τουλάχιστον διετή εγγύηση.

Τι σημαίνει ελαττωματικό προϊόν;

Ελαττωματικό θεωρείται ένα προϊόν, αν:

  • Δεν αντιστοιχεί στην περιγραφή του προϊόντος ή αν έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από το μοντέλο της διαφήμισης ή από αυτό που δείξατε στον πελάτη. Πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι δεσμεύεστε νομικά από τυχόν δημόσιες δηλώσεις που κάνατε για τα προϊόντα σας (ιδίως σε διαφημίσεις ή ετικέτες).
  • Το προϊόν είναι ακατάλληλο για τον επιδιωκόμενο σκοπό (είτε για τον οποίο χρησιμοποιούνται γενικά τα προϊόντα αυτού του τύπου, είτε για τον οποίο ο πελάτης το παρήγγειλε και που εσείς δεχθήκατε),
  • Δεν έχει την ποιότητα και τις επιδόσεις που έχουν συνήθως τα προϊόντα αυτού του τύπου
  • Για τις περιπτώσεις που χρειάζεται εγκατάσταση πριν από τη χρήση, τοποθετήθηκε εσφαλμένα (είτε από εσάς, είτε από τον πελάτη εξαιτίας ελλιπών οδηγιών εγκατάστασης).

Οι οδηγίες εγκατάστασης πρέπει να παρέχονται σε μια από τις επίσημες γλώσσες της Δημοκρατίας νοουμένου ότι πρόκειται για επίσημη γλώσσα της ΕΕ, δηλαδή στα Ελληνικά και οποιαδήποτε άλλη γλώσσα επιθυμεί ο πωλητής.

Σημειώνετε ότι αν ενημερώσετε τον πελάτη σας ότι το προϊόν που πρόκειται να του πουλήσετε έχει ορισμένα προβλήματα ως προς την ποιότητά του, ο πελάτης δεν μπορεί να αξιώσει επανόρθωση όσον αφορά τα συγκεκριμένα ελαττώματα.


Τι είδους επανόρθωση μπορεί να αξιώσει ο πελάτης;

Ο πελάτης σας έχει το δικαίωμα να σας ζητήσει — χωρίς καμία επιβάρυνση (έξοδα αποστολής, εργατικά,υλικά κ.λπ.):

  • Επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του προϊόντος με άλλο ίσης αξίας και ποιότητας.

και αν κανένα από τα πιο πάνω δεν είναι εφικτό:

  • Μείωση της τιμής (έκπτωση) ή ακύρωση της σύμβασης και πλήρη επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλε.

Πως εφαρμόζονται τα πιο πάνω;

  • Ο πελάτης μπορεί να ζητήσει κατ΄αρχάς επιδιόρθωση ή αντικατάσταση — που θα πρέπει να κάνετε μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και χωρίς σημαντική ενόχληση του πελάτη.
  • Ο πελάτης μπορεί να ζητήσει μείωση της τιμής ή πλήρη επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλε, αν η επισκευή/αντικατάσταση:
    • Δεν είναι δυνατή.
    • Είναι πολύ δαπανηρή δεδομένου του είδους του προϊόντος ή του ελαττώματος.
    • Δεν εξυπηρετεί καθόλου τον πελάτη σας.
    • Δεν μπορεί να γίνει από την επιχείρησή σας μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.


Χρονικές προθεσμίες

  • Η υποχρέωσή σας για επανόρθωση ξεκινά την ημέρα της παράδοσης και εξακολουθεί να ισχύει για 2 χρόνια.
  • Αν το πρόβλημα διαπιστωθεί εντός του 1ου έτους από την ημερομηνία παράδοσης, το προϊόν σας θεωρείται ότι ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Αν διαπιστωθεί μετά την πάροδο του 1ου έτους, ο πελάτης πρέπει να αποδείξει ότι το πρόβλημα υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης.
  • Ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να απορρίψει τα αγαθά και να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση ή να ζητήσει την άμεση αντικατάσταση τους στην περίπτωση που το αγαθό παρουσιάσει σοβαρή έλλειψη συμμόρφωσης η οποία καθίσταται εμφανής εντός 30 ημερών από την ημερομηνία παράδοσης τους.
  • Η επισκευή ή η αντικατάσταση διενεργείται:
    • Δωρεάν,
    • εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, το οποίο να μην υπερβαίνει τις είκοσι πέντε (25) ημέρες από τη στιγμή που ο πωλητής ενημερώθηκε για την έλλειψη συμμόρφωσης. Επέκταση του χρόνου αυτού μόνο με ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή,
    • χωρίς σημαντική ενόχληση του καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη τη φύση του αγαθού και το σκοπό για τον οποίο προοριζόταν.
  • Σε περίπτωση πώλησης μεταχειρισμένων προϊόντων, ο καταναλωτής έχει επίσης δικαίωμα σε εγγύηση η οποία δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 1 χρόνο.

logo   help us