Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ολοκλήρωσε αυτεπάγγελτη έρευνα σε κυπριακές τράπεζες, με σκοπό την εξέταση των συμβάσεων στεγαστικών δανείων για καταχρηστικούς όρους, λόγω της μακροχρόνιας δέσμευσης και του ύψους των δανείων αυτών. Η έρευνα βασίστηκε στον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, ο οποίος προβλέπει μεταξύ άλλων την επιβολή σημαντικών διοικητικών προστίμων και τον άμεσο τερματισμό παραβάσεων.
Στην πρώτη φάση της έρευνας εξετάστηκαν οι συμβάσεις της Τράπεζας Κύπρου και της Eurobank (πρώην Ελληνική Τράπεζα), οι οποίες κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, όπου διαπιστώθηκε ότι περιλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους, οι οποίοι:
Μετά την αξιολόγηση, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε τις Διοικητικές Αποφάσεις με αριθμό 2025-15 (Τράπεζα Κύπρου) και 2025-16 (Eurobank, πρώην Ελληνική Τράπεζα), οι οποίες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
Κάθε καταναλωτής που θεωρεί ότι τα οικονομικά του συμφέροντα έχουν πληγεί μπορεί να καταχωρήσει αγωγή ενώπιον του αρμόδιου Δικαστηρίου, για αποζημίωση ή άλλες κατάλληλες αποκαταστάσεις.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, παροτρύνει τους καταναλωτές να ενημερώνονται και να κατανοούν πλήρως τους όρους των δανειακών συμβάσεων που συνάπτουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
Δείτε τις Αποφάσεις πιο κάτω: