Loading...
Αρχική Σελίδα  |  Ενημέρωση  |  Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών

Ενημέρωση

Γενική Πληροφόρηση

Όταν ένας καταναλωτής έχει μια διαφορά με έναν εμπορευόμενο στην Κύπρο ή οπουδήποτε αλλού στην ΕΕ, θα πρέπει καταρχάς να προσπαθήσει να την επιλύσει ο ίδιος σε απευθείας επικοινωνία με τον εμπορευόμενο.

Εάν αυτή η προσπάθεια αποτύχει, τότε ο καταναλωτής μπορεί να προσφύγει στο δικαστήριο ή εναλλακτικά να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών ενός τρίτου μέρους. Αυτές οι υπηρεσίες προσφέρουν δυνατότητα επίλυσης σοβαρών διαφορών χωρίς να χρειάζεται ο καταναλωτής να απευθυνθεί στο δικαστήριο. Τα πλεονεκτήματα της χρήσης υπηρεσιών εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών είναι ότι είναι πιο εύκολες, γρήγορες και φθηνές σε σχέση με τις δικαστικές διαδικασίες. Είναι επίσης ιδιαίτερα χρήσιμες όταν ένας καταναλωτής έχει διαφορά με ένα εμπορευόμενο που είναι εγκατεστημένος σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ.

Οι οργανισμοί που παρέχουν υπηρεσίες εναλλακτικής επίλυσης διαφορών καλούνται Φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών (Φορείς ΕΕΔ). Η λειτουργία των Φορέων ΕΕΔ ρυθμίζεται από τον περί της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμο του 2017 (85(Ι)/2017), ο οποίος είναι εναρμονιστικός της Οδηγίας 2013/11/ΕΕ.

Οι Φορείς ΕΕΔ είναι ευέλικτοι και επιλαμβάνονται διαφορών τόσο από καταναλωτές όσο και από εμπορευόμενους. Είναι αμερόληπτοι, διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας επίλυσης διαφορών και ενθαρρύνουν τα δύο μέρη να συνεργαστούν. Τα μέρη έχουν δικαίωμα να αποσυρθούν από τη διαδικασία οποιαδήποτε στιγμή.

 

logo   help us

Βίντεο: Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών

Σχετικά Άρθρα