Loading...

Υποχρεώσεις Επιχειρήσεων

Αναγραφή τιμών

  • Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οφείλετε να αναγράφετε τις τιμές των προϊόντων σας με σαφήνεια, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να κάνουν τις επιλογές τους πλήρως ενημερωμένοι.
  • Όταν διαφημίζετε ή πωλείτε ένα προϊόν, θα πρέπει να είστε απόλυτα σαφείς όσον αφορά την τιμή του.
  • Η τιμή προσφοράς θα πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους φόρους και τα έξοδα αποστολής. Επίσης, θα πρέπει να πληροφορείτε εκ των προτέρων τους καταναλωτές για τυχόν επιπλέον έξοδα τα οποία δεν μπορούν να υπολογιστούν από πριν.
  • Όταν διαφημίζετε κάτι ως "δωρεάν", οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να μην πληρώσουν τίποτε άλλο εκτός από τα εξής:
        • το κόστος της απάντησης στη διαφήμιση
        • το κόστος παραλαβής ή αποστολής του προϊόντος

Υποχρέωση αναγραφής "Μοναδιαίας Τιμής"

  • Κάθε προϊόν, όπου εφαρμόζεται, θα πρέπει να φέρει εκτός από την τιμή πώλησης και την τιμή ανά μονάδα – δηλαδή την τιμή ανά κιλό, ανά λίτρο, ανά μέτρο, ανά τετραγωνικό μέτρο, ανά κυβικό μέτρο ή όταν τα προϊόντα πωλούνται με αριθμό, την τελική τιμή για ένα μεμονωμένο προϊόν. Η πληροφορία αυτή πρέπει να είναι σαφής, ευανάγνωστη και εύκολα αναγνωρίσιμη.
  • Ο ίδιος κανόνας ισχύει και για τις διαφημίσεις ή καταλόγους προϊόντων που αναφέρουν τιμή πώλησης.


Τιμές έκπτωσης

Προϊόν που πωλείται ή εκτίθεται προς πώλησης σε εμπορικό κατάστημα σε τιμή έκπτωσης, πέραν της τιμής πώλησης ή/και η μοναδιαίας τιμής στην οποίο πωλείτο αμέσως προηγουμένως πρέπει να αναγράφεται κατ' ελάχιστον:

  • η τρέχουσα τιμή πώλησης ή
  • το κλάσμα ή ποσοστό μείωσης της αμέσως προηγούμενης τιμής, με γενικής προειδοποίηση ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, δεδομένου ότι τα στοιχεία της μείωσης είναι (α) σαφή και ευκόλως αναγνωρίσιμα ότι αναφέρονται σε συγκεκριμένο προϊόν και (β) ευδιάκριτα και ευανάγνωστα.

 

Προσφορές και εκπτώσεις

Οι πρακτικές που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για να παρουσιάζουν τις προσφορές και εκπτώσεις για διάφορα προϊόντα που διαθέτουν, πρέπει να συμμορφώνονται με τη νομοθεσία. 

Προς το σκοπό αυτό, έχει ετοιμαστεί Οδηγός ο οποίος δίνει καθοδήγηση για τον ορθό τρόπο παρουσίασης: 

  • των εκπτώσεων, όταν δηλαδή κάποια προϊόντα προσφέρονται σε μειωμένη τιμή,
  • των προσφορων οι οποίες συνοδεύονται με δώρο, όταν δηλαδή ο καταναλωτής ενημερώνεται ότι αν αγοράσει ένα προϊόν θα λάβει κάτι επιπλέον ως δώρο, και
  • των συνδυασμένων προσφορών, όπου ο καταναλωτής ενημερώνεται ότι αν αγοράσει μια συσκευασία ή ένα συνδυασμό προϊόντων θα αποκομίσει κάποιο οικονομικό όφελος παρά από το αν αγόραζε τα προϊόντα αυτά μεμονωμένα και ξεχωριστά.